maandag 28 september 2015

Van Richfield naarSpringdale (Zion National Park)

Vanochtend vertrokken uit Richfield, wij gaan vandaag naar Zion National Park en daar blijven we drie nachten. De route die ik van te voren heb uitgestippeld ging over de Hyw 24, daarna de 12 en vervolgens de 89, dit zou een van de mooiste routes zijn. Het begon niet zo leuk, er werd gewaarschuwd voor overstekend wild, zoals zo vaak, maar je mag hier gewoon 65 mijl per uur rijden, dat is ongeveer 105 km/uur en dat is knap hard vinden wij. Er staken ook voor onze auto hertjes over, maar die konden we nog goed ontwijken. Helaas was een tegenligger niet zo gelukkig en die raakte een hert en was gelijk total loss en het hert lag dood op de weg, er was gelukkig al hulp aanwezig en wij zijn dus doorgereden. Daarna de snelheid nog verder aangepast en goed uitgekeken. Onderweg zagen we nog tientallen dode herten liggen, het is hier blijkbaar behoorlijk vaak raak.

Vervolgens reden we via de Hwy 12 door allerlei parken heen, het Dixie National Forest, het Anasazi State Park en het Grand Starcase Escalante National Monument, het ene mooie uitzicht na het andere, veel bergwegen met bergen die allerlei kleuren hebben, je blijft hier je ogen uitkijken. Hieronder een paar foto’s van onze reis.

brice 006brice 018brice 028brice 035brice 047

Op een gegeven moment stopten we, ongeveer een mijl of vier voor de afslag van Bryce, op een parkeerplaats met allemaal heel mooie rode rotsen, hier begon een trail, de Mossy Cave Trail. Dit is een vrij korte wandeling van ongeveer 1,5 km naar een grot en een waterval. De grot was niet veel, maar onderweg kom je de mooiste uitzichten tegen. Allerlei rotsen in de mooiste kleuren rood. Bij de waterval gekomen zagen we ook nog twee archen staan. Dit was een geweldig mooie wandeling en we hebben over deze 1,5 km ruim een uur gedaan en heel veel foto’s genomen. (Dit gebied, hoorde ik later, behoort al bij het Bryce NP).

brice 070brice 074brice 083brice 097

Vervolgens zijn we doorgereden en omdat we toch langs Bryce National Park kwamen zijn we daar ook nog even wezen kijken. Dit park hebben we tijdens een vorige vakantie al uitgebreid bezocht, maar is de moeite waard om nogmaals te zien. Hier zie je allerlei hoodoos in vele kleuren en vormen. We hebben daar van Sunsetpoint naar Sunrisepoint gelopen en natuurlijk weer heel veel foto’s gemaakt. Ik denk dat we wel kunnen kwartetten met die van een paar jaar geleden. Het was in Bryce ongelooflijk druk, het was zoeken naar een parkeerplaats, dit hebben we nog niet meegemaakt deze reis.

brice 103brice 107brice 121brice 122brice 125

We zijn dwars door het Zion National Park gereden naar Springdale, waar we een hotel geboekt hebben, de Quality Inn, we hebben een ruime kamer met daarin tada….

een jacuzzi.

brice 135

Vanavond gegeten bij Jacks Sportbar, dit is een bar/restaurant, met wel tien grote flatscreens, op acht hiervan werd er een football match uitgezonden en twee lieten een honkbalwedstrijd zien. Het publiek was heel enthousiast tijdens de football match en het zag er naar uit dat de favoriete partij aan de winnende hand was. Wij snappen hier natuurlijk geen jota van, maar het was wel leuk om de reacties hier te zien.

Morgen gaan we het Zion National Park onveilig maken, er wordt erg warm weer voorspeld dus dat wordt weer zweten en afzien.

Temperatuur: 30 graden
Gereden: 498 km.

1. Wij hebben dit jaar ook voor het eerst de Mossy Cave Tail gelopen, na meerdere bezoeken aan Bryce, en wij vonden het ook een erg leuke wandeling. Veel plezier in Zion, heerlijk om daar 2 dagen te hebben!