zaterdag 12 september 2015

Van Bellingham naar Campbell River

Vanochtend was ik al om een uur of vier wakker, fijn hoor die jetlag,  om half vijf Maarten wakker gemaakt want we wilden om vijf uur gaan rijden. Bij ons hotel zat dus ontbijt in, maar niet zo vroeg werd ons gisteren verteld. Toen wij beneden aankwamen stond er toch een simpel ontbijt voor ons klaar. We hebben een heerlijk boterhammetje op met een eitje en een glaasje jus. Tien over vijf vertrokken wij naar de Canadese grens, om daar in Tsawassen de ferry te nemen naar Nanaimo. We wilden de ferry van 7:45 uur halen, zodat we de rest van de dag konden gebruiken voor Vancouver Island.

De Canadese douane was appeltje eitje, we stonden daar als enige voor het poortje, wie is er nu zo vroeg al op? We waren binnen vijf minuten in Canada en waren al even over zes bij de Ferry aanwezig. Je moet wel wat vroeger komen i.v.m. de beschikbaarheid, want vol is vol. Maar zo vroeg was blijkbaar niet nodig, we hadden wat meer oponthoud verwacht bij de douane. De tijd was snel om met een bakje Starbucks en wat rondkijken. Om kwart voor acht mochten we aan boord. Het is zo ‘s ochtends vroeg al een hele drukte, maar binnen het kwartier voeren we weg, de overtocht duurt 2 uur.

Onderweg zag Maarten ineens allemaal fonteintjes uit het water omhoog komen, dit betekent dus walvissen. Ze komen niet te dicht bij de ferry, maar we zagen wel een rug boven water komen.

Eenmaal ontscheept hebben we in plaats van de grote weg naar Campbell River, de zgn. Oceanside route genomen (Highway 19A). Dit is een route die gaat langs de kust en je hebt regelmatig uitzicht op de zee.
Dit is een heel leuke weg om te rijden, maar je moet er dan ook wel de tijd voor nemen. We hebben bij Qualicum beach een wandeling gemaakt. Dit is een lang strand helemaal met kiezelstenen. Het gedeelte waar wij liepen was erg rustig. Bij de Subway een broodje gehaald en dit heerlijk op een mooi plekje met uitzicht op het strand, opgegeten. Op dit moment is het hier heerlijk weer rond de 25 graden en zonnig, de komende twee dagen wordt het iets koeler, maar vanaf dinsdag zou het minder worden met kans op regen. We wachten af.

Campbell River 006

Op dit moment zitten wij in onze Beachway Vacation B&B in Campbell River, ongeveer 10 minuten van het centrum af, gelegen in een rustige zijstraat. We hebben hier twee slaapkamers voor onszelf met een keukentje en een heerlijk balkon met ligstoelen. Hier houden we het wel een aantal dagen uit.

Campbell River 018Campbell River 020

Vanavond heerlijk gegeten bij Quay West  op aanraden van Laurel de eigenaresse van de B&B.

Morgen gaan we op berentocht met Eagle Eye adventures, maar daarover morgen meer.

Gereden: 350 km.

Getankt: Can$ 27 =  18 euro.