maandag 14 september 2015

Campbell River, Elk Falls Provincial Park

Vanochtend kregen we weer een heel lekker ontbijt in onze B&B, Lauren de eigenaresse probeert iedere dag wat anders te maken en daar slaagt ze goed in.

Na wat tips van haar over de omgeving, vertrekken we naar het Elk Falls Provincial Park. We nemen eerst de afslag naar de Quinsam Fish Hatchery omdat daar volgens Lauren veel zalm zit op dit moment en de kans groot is dat je daar dan ook zwarte beren tegen komt. We parkeren de auto halverwege en maken een mooie wandeling van drie kwartier tot aan de Hatchery. Onderweg kwamen we er nog achter dat de brug was weggeslagen en niet was gerepareerd, dus moesten we via een overhangende boomstam oversteken.

Campbell River Elk Fals park 030

Bij de Hatchery aangekomen zijn wij richting de stuwdam gelopen en daar stonden twee zwarte beren de zalmen uit het water te vissen. Deze beren waren wel heel kieskeurig want ze aten niet de hele vis op alleen de eitjes (soort van kaviaar beren).

Campbell River Elk Fals park 011
Campbell River Elk Fals park 024

De berenteller staat inmiddels op 16.
Hierna zijn we meer naar het noorden gereden. Hier is in mei 2015 een nieuwe hangende brug gebouwd,  de Suspension Bridge. Deze 64 meter lange brug gaat over een heel diepe kloof en de Campbell River. Je hebt op deze 60 meter hoge brug  een geweldig uitzicht op de Elk Falls.

Campbell River Elk Fals park 049

We hebben daar een heel mooie wandeling gemaakt langs de rivier en de vele stroomversnellingen en watervallen die daar waren.

Campbell River Elk Fals park 056Campbell River Elk Fals park 067

Campbell River Elk Fals park 065

Onderweg kwamen we ook nog een ongevaarlijke (bleek achteraf na het opgezocht te hebben) kousenband slang tegen.

Na weer vele kilometers gelopen te hebben gaan we weer terug naar onze B&B. We hebben onderweg bij de Walmart nog even een berenbel gehaald. Deze hebben we nu  te leen gekregen van Lauren, je hangt deze bel aan je rugzak en de beren horen je dan al van verre aankomen en blijkbaar helpt dit om de beren af te schrikken.
Vandaag hebben we heerlijk wandelweer gehad, het was licht bewolkt, in de namiddag viel er een  mini buitje (paar druppels) maar inmiddels schijnt weer volop de zon.
Morgen onze laatste dag in Campbell River er wordt regen voorspeld, we wachten af.